Nowe pozycje w bibliotekach w powiecie zgierskim. Szkolne zbiory będą wzbogacone
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa przekazał wsparcie finansowe w wysokości 100 tysięcy złotych na rzecz powiatu zgierskiego. Z kwoty tej możliwy będzie zakup nowości wydawniczych, a także doposażenie bibliotek w łącznie 13 placówkach w całym powiecie. Książki pojawią się w 10 szkołach i trzech przedszkolach.
Propagowanie czytania, głównie wśród młodszych mieszkańców powiatu zgierskiego jest dla władz jednym z głównych priorytetów. Poprzez zachęcanie młodzieży do zagłębiania się w lekturę mogą oni pogłębiać swoje horyzonty, rozwijać wszechstronną wiedzę, a przede wszystkim rozkochać się w książkach.
Dwie ozorkowskie szkoły skorzystają na wsparciu
Jak przekazał wicestarosta zgierski Dominik Gabrysiak, który jest odpowiedzialny za powiatową oświatę przekazane przez Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 100 tysięcy złotych, wraz z blisko 25 tysiącami wkładu własnego pomogą zapełnić biblioteczne półki w powiatowych placówkach ciekawymi tytułami.
Jeśli chodzi o Ozorków, wsparcie pomoże zakupić nowe książki i przekazać je do dwóch placówek: I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego i Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 1 w Zespole Szkół Specjalnych. Uczniowie już niebawem będą mogli korzystać z nowych bibliotecznych zasobów.
Inne miejscowości w powiecie również otrzymają nowe książki
Poza Ozorkowem, spośród miejscowości w powiecie zgierskim wsparcie finansowe pozwoli na zakup książek i przekazanie ich do trzech szkół i jednego przedszkola w Aleksandrowie Łódzkim, trzech szkół w Głownie, a także trzech szkół i jednego przedszkola w Zgierzu.
Wsparcie finansowe z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa nie jest jednak wszystkim, na co mogą liczyć dzieci z powiatu zgierskiego. Niebawem Szkoła Podstawowa nr 5 w Zespole Szkół Specjalnych w Głownie uzyska nowe specjalistyczne pomoce dydaktyczne, które uda się zakup dzięki wsparciu w kwocie 35 tysięcy złotych z Programu Aktywna Tablica 2021.
Dofinansowanie dla placówki w Głownie będzie polegało na uzyskaniu narzędzi do terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy będą mogli dzięki nim lepiej się uczyć, rozwijać i komunikować.