Zagadka przyszłości tramwajowej linii 46 z Łodzi do Ozorkowa
Podczas gdy marszałek województwa łódzkiego nadal publicznie wyraża swoje poparcie dla pomysłu przywrócenia funkcjonowania tramwajowej linii z Łodzi do Ozorkowa, to jednak ocena samorządu regionalnego jest taka, że komunikacja pomiędzy tymi miastami jest wystarczająca nawet bez obecności linii numer 46. Wskazują oni również na fakt, że częściowe usunięcie torowiska z demontowanej pięć lat wcześniej trasy ogranicza możliwość jej reaktywacji. Niemniej jednak, nie można wykluczyć zdobycia finansowego wsparcia na ten cel z funduszy europejskich.
W poprzednim miesiącu, ozorkowski Urząd Miejski podjął kroki w celu demontażu nieużywanego od 2018 roku torowiska tramwajowego znajdującego się na terenie dawnej pętli przy ulicy Cegielnianej. Istnieje również plan porzucenia dalszego dzierżawienia gruntu, na którym usytuowany jest obecnie rozmontowywany koniec linii. Czy te działania oznaczają definitywny koniec dyskusji dotyczących ewentualnej reaktywacji linii 46? Ta linia do lutego 2018 roku łączyła Łódź z miastami Zgierz i Ozorków.