Rozbiórka torowiska tramwajowego w Ozorkowie zakończona – przyszłość komunikacji miejskiej niepewna
Rozbiórka dawnej pętli tramwajowej Cegielniana w mieście Ozorków dobiła do końca. Władze miasta przyznały, że utraciły nadzieję na realizację inwestycji tramwajowej we współpracy z innymi gminami, co miało być sfinansowane z funduszy europejskich. Niemniej jednak, nie planują one dalszej demontażu pozostałych szyn, zachowując nadzieję na możliwość reaktywacji połączenia tramwajowego w przyszłości.
W lipcu bieżącego roku podaliśmy informacje o początku prac związanych z rozbieraniem torowiska tramwajowego znajdującego się w obrębie pętli Cegielniana w Ozorkowie. Do roku 2018, tramwaje korzystały z tej pętli, aż do momentu zawieszenia ruchu na linii podmiejskiej numer 46. Łódzkie MPK zdecydowało się na zaprzestanie użytkowania tej części trasy, tłumacząc to złym stanem technicznym sieci górnej i torów. Jacek Socha, burmistrz Ozorkowa, zapewniał natomiast, że przerwa w funkcjonowaniu linii tramwajowej ma charakter jedynie przejściowy.
Po upływie pięciu lat zdecydowano się jednak na przeprowadzenie rozbiórki, co w praktyce uniemożliwiło powrót do eksploatowania komunikacji tramwajowej na tej samej trasie. Władze miasta poinformowały, że z końcem roku zrezygnują z dzierżawy gruntu, na którym znajdowało się torowisko. Właściciel terenu będzie miał zatem możliwość dowolnego dysponowania swoją nieruchomością, co z dużym prawdopodobieństwem wyklucza możliwość odtworzenia dawnej trasy. Izabela Dobrynin, pracownik Urzędu Miejskiego w Ozorkowie, potwierdziła, że prace demontażowe zostały zakończone. Po 37 latach od momentu oddania pętli do użytku, przestała ona istnieć w rzeczywistości fizycznej.