Przyszłość komunikacji tramwajowej Łódź – Ozorków wciąż niepewna
Pomimo ciągłego poparcia łódzkiego marszałka dla konceptu reaktywacji linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa, samorząd regionalny twierdzi, że miasto to utrzymuje solidne połączenie z centrum aglomeracji nawet bez istnienia linii 46. Demontaż fragmentu torowiska trasy, która została zamknięta pięć lat temu, zdecydowanie zmniejsza prawdopodobieństwo jej odbudowy. Pomimo to, istnieje możliwość uzyskania wsparcia finansowego z funduszy unijnych na ten cel.
W poprzednim miesiącu, Urząd Miejski w Ozorkowie podjął decyzję o demontażu nieużywanego od 2018 roku torowiska tramwajowego znajdującego się na terenie starej pętli przy ulicy Cegielnianej. Planuje również zakończyć dzierżawę działki, na której mieścił się obecnie znikający punkt końcowy trasy. Czy te działania oznaczają definitywne zakończenie dyskusji na temat potencjalnego przywrócenia linii 46, która do lutego 2018 roku obsługiwała trasę pomiędzy Łodzią a Zgierzem i Ozorkowem?